fredag 23 juli 2010

...några misslyckanden.

Svartvinbärsgelén jag försökte rädda efter att ha börjat med ett nedskalat Hedh-recept men lyckats koka bort all vätska från blev god. Men man måste skära den med kniv. Jag ser den som ett stort misslyckande. Så stort att jag inte ens tänker publicera hur jag gjorde, vilket är tur eftersom jag knappt minns. Jag kan kanske skörda en gång till på busken, så det räcker till en liten sats till, men då måste jag hitta något annat recept, avsett för en mindre mängd bär så jag i alla fall slipper fel beroende på nedskalning.

Och så har jag uppdaterat inlägget om blåbärssylt. Även den blev för tjock, även om den håller sig inom rimlighetens gränser ändå. Men bra blev det inte. Inget man kan bjuda på. Men man lär sig väl av sina misstag också?

Jag är ju faktiskt bara nybörjare på det här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar